EN   PL

Dostęp otwarty

CIAŁO – PRZESTRZEŃ – INTERAKCJA. O DOŚWIADCZENIU UŻYTKOWNIKA W GRACH KINETYCZNYCH

Barbara ORZEŁ1

Media w procesie przemian

Język publikacji: polski

Artykuł w czasopiśmie

Transformacje Nr 1-2 (76-77) 2013 Data publikacji: 30 maja 2013r.

Artykuł Nr 20130530221058628

Streszczenie The main aim of this article is to determine the influence of kinetic games on the area of new media reality. In the whole history of console games, we can mark a very special moment, that can be called: "the kinetic turn". This milestone has changed the way we thought about the "classical" idea of "play" and video game. In the light of the slogan (promoting Xbox 360 Kinect): "You are the controller!", it is also necessary to reassess our picture of "interactivity". The player’s body has been put in a brand new communication context, a different kind of immersion. No wonder, that the idea of interaction should be redefined (in the face of Aarseth’s and Manovith’s teories). The “Wonderbook” game or the technology of IllumiRoom shows, that the kinetic experience is open and can be updated by existing new media solutions (eg. augmented reality).

  1. Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

    E-mail: barbara.orzel@wp.pl